Jerawat, Jeragat, Whitehead, Blackhead, Kusam, Eczema

YOUTH Skincare

Kongsi Pengalaman Besarkan Anak Kembar

Intai Si Kembar

Pengalaman Travel & Tips Menarik

Kakda Go Travel

Kehamilan Set Kesuburan Lelaki/Suami

Cara Tingkatkan Kualiti Air Mani Supaya Isteri Lebih Mudah Hamil

Terdapat banyak tips dan petua untuk meningkatkan kesuburan lelaki yang dikongsi diluar sana. Nak ikut atau tidak, terpulang.

Selagi tips tersebut tak pelik dan tak memudaratkan, apa salahnya dicuba. Kan?

Entry kali ni ditujukan khas buat mereka yang baru mendirikan rumahtangga, yang bakal berkahwin dan nak dapat anak cepat-cepat, untuk mereka yang dah lama kahwin tapi belum dikurniakan rezeki anak dan juga untuk mereka yang memang dah berjumpa doktor pakar dan disahkan air mani atau sperma kurang berkualiti.

Sebelum ni kakda sudah kongsikan 4 Tips Mudah Untuk Meningkatkan Kesuburan Lelaki di sini.

So kali ni, kakda cuma nak sentuh bab suplemen atau vitamin-vitamin yang inshaaAllah sangat berkesan untuk meningkatkan kesuburan lelaki dalam masa yang sama berfungsi untuk meningkatkan kualiti air mani/sperma.

Sebelum itu, jom fahamkan figure di bawah.

Fasa Kehidupan Sperma Dan Vitamin Yang Perlu Diambil.

1. Fasa 1 – Proses Penghasilan dan Kuantiti Sperma.

Masalah sperma kurang atau terlalu sedikit. Sperma merupakan benih dari suami yang perlu sampai ke ovum (telur isteri) untuk disenyawakan.

Proses persenyawaan perlu berlaku barulah isteri akan hamil.

Bila sperma terlalu sedikit, peluang untuk isteri hamil juga tipis. Silap haribulan, semua sperma dah mati sebelum sempat jumpa ovum (telur isteri) untuk disenyawakan.

Sebab itu sampai ke hari ini, isteri masih tak megandung walaupun dah bertahun mendirikan rumahtangga.

Jadi vitamin apa yang perlu diambil untuk mengatasi masalah kurang sperma (benih) ni?

  • CoQ10, Vitamin A, Folic Acid, Vitamin B12, Zinc, Vitamin C.

2. Fasa 2 – Perlindungan Kepada Sperma

Dalam proses menuju ke Ovum, sperma bole saja mati di pertengahan jalan. Ini kerana, setiap sperma mempunyai tahap kualiti masing-masing.

Sperma yang kurang berkualiti lebih cepat dan mudah mati.

Sperma yang kuat dan sihat, pasti akan berjaya berenang sampai ke Ovum untuk proses persenyawaan berlaku.

Jadi, selain kuantiti sperma, kesihatan sperma juga perlu dijaga agar ia tak mati dipertengahan jalan. Vitamin yang diperlukan untuk mengatasi masalah ni.

  • Selenium, Vitamin C, CoQ10, Curamin, Vitamin E, Magnesium, Copper

3. Fasa 3 – Mobility / Corak Pergerakan Sperma

Satu lagi masalah yang jarang orang tahu ialah corak pergerakan sperma.

 

Korang tahu tak, sperma yang tak sihat tak pandai berenang cari ovum? Sudahlah bentuknya tidak normal, nak gerak ke mana pun dia tak pasti.

Kadang ada yang berenang setempat. Pusing-pusing kawasan yang sama.

Ada pula yang berenang ke tepi dan terus blurr tak tau nak buat apa.huhu

Sperma yang normal sepatutnya akan terus berenang ke depan dengan misi utama nak sampai cepat ke Ovum (telur isteri). Manakala sperma yang tak normal, ia akan berenang setempat.

Sesetengah lelaki mempunyai kuantiti sperma yang mencukupi, tapi agak kurang kualiti dari segi kebolehan ‘Mobility’ ni.

So, sperma banyak-banyak pun, tapi tak tau nak cari ovum, tak tahu nak berenang ke mana, tak boleh pregnant jugak kan?huhu

Vitamin yang diperlukan untuk mengatasi masalah ni.

  • CoQ10, Vitamin D, Vitamin C

4. Fasa 4 – Proses Persenyawaan

Bila sperma dah jumpa ovum, ia perlu berusaha untuk menembusi dinding ovum untuk masuk ke dalamnya dan memulakan proses persenyawaan.

Diantara berjuta sperma yang sampai, hanya 1 sperma yang akan disenyawakan. Sperma yang paling pantas dan kuat saja yang boleh menembusi dinding ovum.

Oleh itu, untuk memastikan sperma suami cukup kuat untuk menembusi dinding ovum, beberapa vitamin perlu sentiasa diambil dan diamalkan.

Vitamin yang diperlukan untuk mengatasi masalah ni.

  • Vitamin D, Vitamin E

Cadangan Vitamin-vitamin Untuk Tingkatkan Kesuburan Lelaki/Suami

So disini kakda senaraikan vitamins & minerals Shaklee yang boleh membantu dalam mendapatkan sperm yang berkualiti, sihat, kuat dan bilangan yang cukup sesuai dengan semua masalah kesuburan yang sudah diterangkan tadi.

Kenapa Wajib Pilih Vitamin Jenama Shaklee? Baca Lebih Lanjut.

 

SET KESUBURAN LELAKI/SUAMI

1) CoQ Health (CoQ10)
2) Carotomax (Vitamin A)
3) B Complex (Folic Acid, B12)
4) Zinc Plus (Zinc)
5) Sustained Release Vitamin C (Vitamin C)
6) Vitamin E (With Selenium)
7) Ostematrix (Calsium, Magnesium, Copper, Vitamin D)

 

ORDER SET KESUBURAN LELAKI SECARA ONLINE DISINI

ORDER SET KESUBURAN LELAKI SECARA ONLINE DISINI

ORDER SET KESUBURAN LELAKI SECARA ONLINE DISINI

*Pembelian secara online ini adalah melalui website rasmi Shaklee Malaysia. Anda perlu mempunyai Debit/Kredit Kad untuk meneruskan pembelian.

Hubungi kakda untuk mendapatkan khidmat konsultasi.

Dapatkan DISKAUN Sehingga 20% Jika Anda Mendaftar Menjadi Ahli. Klik Disini.

 

 

Previous Post Next Post

You may also like

Leave a comment

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.