ESP Shaklee Makanan Tambahan Yang Mempunyai Indeks Glisemik Rendah Sesuai Untuk Pesakit Kencing Manis

0

Indeks Glisemik Makanan. Pernah Dengar Tak?

Jujurnya sebelum mengenali produk Shaklee, kakda memang takdak idea langsung pasal menatang yang dipanggil sebagai Glisemik Index (G.I) ni. Dan kakda rasa korang pun sama. Kan? Jangan tipu.hahaha

Okay meh kakda try explain pasal G.I ni.

Peminat ESP terutamanya lagi lah kena ambik tahu. Sebab ESP Shaklee (atau pun bagi yang tak tau apa itu ESP, ESP adalah sejenis makanan tambahan dalam bentuk serbuk soya non-GMO) adalah makanan tambahan yang mempunyai Glisemik Indek yang rendah dan sangat baik untuk diambil oleh pesakit kencing manis

Non GMO – Tidak diubah genetiknya. Maksudnya dari biji lagi memang ori. Tak main cucuk-cucuk horman untuk cepat besar dan sebagainya. Ok. Faham?Baguuuusss.

Apa Itu Glisemik Indek?

Index Glisemik ni adalah penanda aras kedudukan karbohidrat dalam makanan berdasarkan impaknya terhadap paras gula di dalam darah.

Faham tak? Ayat ni memang macam tak berapa nak faham kan?haha

Okay. Macam ni..

Karbohidrat yang memecah dengan cepat (contohnya gula, buah tembikai dan roti putih) mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tinggi. Bila ia mudah pecah, glukos akan masuk ke dalam darah dengan cepat. Jadi bacaan gula dalam darah akan naik mendadak.

Manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah (contohnya beras perang, oat dan ESP) pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda.

Untuk orang yang ada kencing manis, tak boleh ambik makanan yang mempunyai G.I yang tinggi. Makanan apa yang ada G.I yang tinggi? Contoh macam kek, biskut, makanan yang manis-manis.

Korang pernah makan tak Roti Gardenia yang plastik kaler hijau tu? Try cek kat plastik roti tu, korang boleh cek berapa Glisemik Indeks roti wholemeal tu.

Macam ESP, ESP ada G.I yang rendah. Kalau G.I rendah tu maksudnya gula dalam karbohidrat dipecahkan secara perlahan-lahan. Bila glukos masuk dalam darah secara perlahan-lahan, bacaan gula pun tak naik. Jadi ia sesuai sangat lah untuk orang yang ada kencing manis.

Jadi lepas ni jangan tanya kakda,

Kakda Kakda..ESP boleh minum tak kalau ada kencing manis..?

Tanya jugak siap!!hahah.. (dak lah.. gurau saja..)

Kekalkan Paras Gula Yang Rendah Dalam Darah

Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan jangkamasa panjang.

Kadang kita tak perasan, gula yang sedikit pun sebenarnya dah ganggu program diet kita. Sebab tu walaupun kita dah kurangkan ambil nasi dan sebagainya, still susah nak kurus.

Salah satu cara nak kurus, kakda cadangkan korang amalkan ESP Shaklee.

Kenapa ESP?

Sebab ESP ni selain mempunyai G.I yang rendah, ia juga akan buat kita merasa kenyang lebih lama disamping itu akan buat kita bertenaga. Dah tu pula, ESP bantu hasilkan sel-sel penting yang berkualiti di dalam badan dan membantu sistem badan untuk berfungsi dengan lebih baik.

Kelebihan Serbuk Protin ESP Shaklee.

Bukan Shaklee saja satu-satunya syarikat kesihatan yang mengeluarkan produk serbuk protin berasaskan soya. Ada banyak lagi syarikat lain yang turut mengeluarkan makanan tambahan serbuk soya ni.

Biasanya atlet yang nak bina otot akan ambik produk soya ni untuk bantu pembentukan otot-otot yang cantik dan menawan tu.hihi

Sebab tu kebanyakan customer kakda yang mengambil ESP dan bersukan terutamanya lelaki dapat merasakan pembentukan otot di dada. Aummmm!!haha

Selain tu, cara soya diproses jugak mempengaruhi kualiti produk yang dihasilkan. Kebanyakan produk berasaskan soya di pasaran diproses menggunakan alkohol. ESP Shaklee pula diproses menggunakan air.

Cara pemprosesan menggunakan alkohol ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.

Ketahui Kelebihan Lain ESP Shaklee Disini

Energizing Soy Protien (ESP) dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavons, genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya. Terutamanya manfaat untuk mencantikkan kulit wajah dan badan keseluruhannya.

Jadi tiada sebab untuk kakda pilih makanan tambahan soya jenama lain. Betul tak?heee..

Untuk mendapatkan produk shaklee di sekitar Kota Bharu, boleh hubungi kakda untuk mendapatkan stok terbaru dan expired date yang lebih lama. Semua stok kakda adalah stok terbaru Shaklee.

ORDER ESP SHAKLEE DISINI

ORDER ESP SHAKLEE DISINI

ORDER ESP SHAKLEE DISINI

Daftar untuk menjadi ahli shaklee kat sini untuk harga super jimat! Dah daftar, wasap kakda kat sini.

*****************************************************************************

Kakda Agen Shaklee Kota Bharu Dan Kubang Kerian

Wasap: 010-760 4946

IG: vitamin.by.kakda | kakda_vits_kelantan

FB Personal: Ida Chalo

FB Page: Kedai Vitamin Kota Bharu

******************************************************************************

 

Stay At Home Mom | Shaklee Lover | 4 Kiddos | 32 Yrs Young

Leave A Reply

CommentLuv badge