Jerawat, Jeragat, Whitehead, Blackhead, Kusam, Eczema

Masalah Kulit

Kongsi Pengalaman Besarkan Anak Kembar

Intai Si Kembar

Pengalaman Travel & Tips Menarik

Kakda Go Travel

Set Hilangkan Sakit Lutut SET SHAKLEE

Produk Berkesan Atasi Masalah Sakit Lutut Semasa Solat

Punca Sengal Di Lutut Dan Sendi

Baru-baru ni downline kakda whatsapp bagitahu neneknya ada masalah sakit lutut. Jadi dia tanya, suplemen shaklee yang mana paling sesuai untuk atasi masalah sakit lutut dan mudah dimakan oleh mereka yang berusia. Dalam kata lain, mudah untuk nenek beliau makan.

Kakda macam biasa terus lah bagitau untuk sakit lutut sekurang-kurangnya kena makan Kolagen. Mula-mula agak berat juga nak beli, tapi bila fikir balik kos untuk rawatan yang mungkin saja melibatkan pembedahan lutut, pasti lebih mahal. Dan masa tu nanti kita akan rasa harga kolagen akan menjadi sangat murah.

Jadi beliau pun bersetuju beli. Apa salahnya mencuba rawatan alternatif (menambah nutrisi) sebelum mengalah dan minta dibedah. kan?

Sebenarnya terdapat banyak punca sakit lutut. Dan biasanya wanita lebih berisiko untuk mengalami masalah sakit lutut berbanding lelaki.

Salah satu sebabnya adalah kerana wanita memiliki tulang punggung yang lebih lebar daripada lelaki. Ia memberi tekanan lebih kepada otot peha dan sendi lutut. Namun ini bukanlah punca utama kepada masalah sakit lutut yang sangat mengganggu pergerakan kita terutama ketika hendak solat.

Faktor-faktor Penyebab Sakit Lutut

Berikut merupakan antara faktor-faktor sakit lutut dan sendi selain faktor jantina.

  • Keturunan/Genetik
  • Faktor Umur – Mereka yang berusia lebih berisiko
  • Jenis pekerjaan – Pekerjaan yang kurang melibatkan pergerakan dan pekerjaan yang memerlukan kita sering mengangkat berat berlebihan lebih berisiko.
  • Berat Badan Berlebihin/Obesiti
  • Trauma – Pernah tercedera

 

Sakit Lutut Atau Dikenali Sebagai Osteoarthritis (OA)

Sakit Lutut dikenali sebagai salah satu penyakit Osteoarthritis (OA). Ia adalah sejenis keradangan sendi. Keradangan ini adalah disebabkan oleh:

  1. Tulang rawan yang semakin haus, 
  2. hipertropi tulang pada margin (perubahan pada bahagian tulang),
  3. ligamen (tisu berserat yang berfungsi sebagai penyambung tulang) menjadi lemah.
  4. Kurang pelincir/gel (bendalir sinovia).
  5. Berlaku keradangan.

Masalah sakit lutut paling kerap berlaku dikalangan mereka yang berusia. Namun, terdapat juga golongan di umur pertengahan yang mengalaminya lebih awal.

Selain sakit lutut, sendi yang biasanya sering mengalami keradangan adalah sendi tangan, tulang belakang dan pinggang.

Cara Dan Petua Mudah Mengatasi Sakit Lutut

Untuk mengatasi masalah sakit lutut anda, apa kata cuba petua-petua ini.

1. Rehatkan Sendi

Jangan paksa sendi untuk berkerja bila berasa sakit.

2. Senaman Ringan

Bila sakit berkurangan, buat senaman ringan yang disarankan oleh doktor. Pergerakan senaman ringan penting untuk membantu otot-otot disekeliling sendi menjadi lebih stabil.

3. Kurangkan Berat Badan

Berat badan yang berlebihan akan membebankan lutut. Kurangkan berat badan anda walau sedikit.

4. Tuam Lutut

Tuam lutut dengan menggunakan air suam dalam botol atau pad. Sedikit sebanyak ia dapat mengurangkan bengkak dan meredakan kesakitan

5. Ubat-ubatan.

Ambil ubat penahan sakit atau ubat anti-radang. Ia boleh dibeli di farmasi. Namun sebaiknya dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil sebarang ubat-ubatan.

6. Gunakan Tongkat.

Gunakan tongkat semasa berjalan. Tongkat dapat mengambil beban berat yang biasanya ditanggung oleh lutut. Ini dapat mengurangkan beban yang ditanggung oleh lutut.

Set Hilangkan Sakit Lutut Shaklee Bantu Lutut Kembali Sihat

Kakda cadangkan anda untuk mengambil Kolagen, Ostematrix dan Omega.

Kolagen Shaklee akan membantu perbaiki ligamen (tisu penyambung tulang) yang lemah agar menjadi lebih kuat dan sihat seperti sediakala.

Ostematrix akan membantu menguatkan tulang dengan cara menambah kepadatan jisim tulang agar lebih kuat dan tidak mudah mengalami perubahan bentuk.

Omega Guard pula akan membantu menambah pelincir didalam lutut untuk mengelakkan geseran sekaligus dapat menghalang keradangan (bengkak).

Testimonial Set Hilangkan Sakit Lutut

Jom tengok testimonial mereka yang mengamalkan Kolagen sebagai ikhtiar sembuhkan sakit lutut.

Testimonial 1.

2. Testimonial 2

3. Testimonial 3

 

Hanya dengan mengambil kolagen, mereka sudah dapat merasakan perubahan. Bayangkan jika ketiga-tiga suplemen (Kolagen + Ostematrix + Omega Guard) diambil serentak, pasti kesannya jauh lebih baik.

Order/Pertanyaan

Jadi apa tunggu lagi. Order Set Hilangkan Sakit Lutut anda hari ini jugak. Jangan tunggu lama-lama sehingga keadaan menjadi lebih teruk.

Klik link ini untuk direct whatsapp kakda.

Atau boleh juga buat belian secara online disini dengan menggunakan kredit kad dan debit kad.

Sehingga kita berjumpa lagi di entry yang lain.Wassalam.

 

Luv,

Kakda MamiKembar

010-760 4946

Pengedar Shaklee Kubang Kerian, Kota Bharu Kelantan.

(Buat Penghantaran Sampai Rumah)

 

Previous Post Next Post

You may also like

Leave a comment

Leave a Reply